樂風 完全不同,但歌曲的 調性 是一樣的,I Never Told You 前奏、間奏的 na...,和 More than Words 也很像

I Never Told You,收錄於 "Transition"
作詞:陳奐仁 / 陳忠宏


More than Words 言語之外


Saying I love you, it's not the words I want to hear from you 說我愛你,並不是我想聽妳說出的話
It's not that I want you not to say, but if you only knew 不是我不讓妳說,但是如果妳明瞭
How easy it would be to show me how you feel  讓我明白妳的感受是多麼的容易
More than words, is all you have to do to make it real 在言語之外,妳所需要的就是真的去實行
Then you wouldn't have to say, that you love me, 'cause I'd already know 然後妳就不用再說妳愛我,因為我早已知道
What would you do, if my heart was torn in two 如果我的心撕裂成兩半,妳會怎麼做?
More than words to show you feel, that your love for me is real 在言語之外,表達出妳的感受,妳對我的愛是真心真意
What would you say, if I took those words away 如果把這些字語拿走,妳還能怎麼說?
Then you couldn't make things new, just by saying I love you 妳再也不能有新花樣,除了說我愛你

More than words 在言語之外

Now I've tried to, talk to you and make you understand 我一直試著告訴你,讓你明白
All you have to do is close your eyes, and just reach out your hands, 妳所需要做的是閉上雙眼,只要妳伸出手,
 and touch me, hold me close, don't ever let me go 並觸摸我,抱緊我,永遠別放開我
More than words is all I ever needed you to show 我一直以來所需要的,是妳在言語之外的表示


 西城男孩 於 1999年 翻唱,收錄於第一張 同名專輯 "Westlife"

arrow
arrow
    全站熱搜

    paulinemu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()